Tips voor het effectief inzetten van promotiemateriaal

Het inzetten van promotiemateriaal heeft veel voordelen voor je onderneming. Het zorgt voor herkenbaarheid bij je doelgroep en hiernaast trek je potentiële klanten naar je toe. Kijk maar naar grote merken. Zij zijn meestal direct herkenbaar voor het grote publiek en zetten hun promotiematerialen optimaal in. Hoe jij op een effectieve manier promotiematerialen kunt inzetten vertellen wij je graag. Lees dus snel verder!

Merkidentiteit en imago

Bij het ontwikkelen van promotiemateriaal is het belangrijk dat je de identiteit van je merk erin verwerkt. Promotiemateriaal is de ultieme manier om de cultuur van je bedrijf naar buiten te brengen. Hiernaast is het soort promotiemiddel dat je kiest ook bepalend voor het imago van je merk. Kies je bijvoorbeeld voor een goedkoop uitziend en nutteloos product, dan zal dit je merkimago niet ten goede doen. Investeer daarom altijd in promotiemateriaal en zorg ervoor dat het er netjes en verzorgd uitziet. Het is ten slotte een visitekaartje van jouw organisatie.

Soorten promotiemateriaal

Er zijn verschillende soorten promotiematerialen die je kunt inzetten. Eigenlijk is de keuze oneindig. Denk bijvoorbeeld aan pennen, paraplu’s, boekjes, kleding, elektronische gadgets of bedrukte keycords van keycord-lanyard.nl. Je kan het zo gek niet bedenken. Houd er rekening mee dat de promotiematerialen die je uitkiest wel relevant zijn voor de ontvanger. Probeer jezelf te verplaatsen in de doelgroep en bedenk met wat voor een cadeautje zij blij zullen zijn. Het laatste wat je wilt is dat ontvangers het product meteen weer weggooien, omdat zij het nut er niet van inzien. Dit is zonde van al je moeite.

Zichtbaar

Het doel van promotiemateriaal is natuurlijk dat het gezien wordt door zoveel mogelijk mensen. Deel de promotieartikelen daarom uit aan zoveel mogelijk mensen. Organiseer bijvoorbeeld een beurs of evenement voor zowel huidige als potentiële klanten en geef een goodiebag mee. Of stuur een bedankje op naar klanten die veel voor het bedrijf hebben betekend. Hetzelfde geldt voor medewerkers. Geef hen een cadeautje als bedankje waar zij ook weer mee gezien kunnen worden binnen hun eigen netwerk.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *